Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

joi, 28 martie 2013

Romania, tara draga

Multi nu sunt capabili
Sa observe ce tara avem,
Si in locul peisajelor frumoase,
Construim blocuri pe noul sistem.

Cautand pe net ce cuprinde meleagurile noastre
Am tastat: Harta Obiective Turistice si asteptam explicatiile
Sa vad, sa analizez, fiecare loc in parte,
Si sa-l cuprind cu privirea, in intreaga marginalitate.

Imi fixez repere fixe pe punctele cardinale,
Si privesc peste munti, ce-mi ofera-n zare,
Pasuni intregi, campii si meleaguri,
Ape cristaline de sortile oamenilor, intagru.

Nu exista o tara atat de bogata natural,
Decat Romania exista, restu-i artificial,
Brazi de Craciun pana la oua de paste,
Toate facute din plastic, din China plecate.

Daca atunci cand ne-am referi la natura ar exista originalitate,
Am vedea pe piata neagra, numai produse marcate,
Made in Romania, pe fiecare pom in parte,
Dar pacat ca originalitatea, se copiaza parte-n parte.

Munti inalti de privesc pamantul gol,
Sunt inaltati de natura, spre al astrului ocol,
Cand privesti la ei de jos, crezi ca ating cerul,
Si cu varful ascutit, inteapa usor norul.

Alta-i senzatia cand ajungi in varf,
Si te uiti jos si vezi unde-ai ajuns,
Daca, cand te-ai uitat de jos, muntii, norul a-ntepat,
Cand te-ai uitat de sus in jos, cu lesin te-a luat.

Cand la mare ajungi cu nerabdare,
Te duci imediat pe plaja, si te-arunci in mare,
Cand soarele straluceste cu ale lui 42 de grade,
Tu te scalzi ca un copil, in valurile marii albastre.

Iar cand de Paste alegi padurea,
Aerul curat, atrage lumea,
Cu un gratar alaturi te-a chemat natura,
Sa te intorci romane, unde ti-a fost urma.

 


1 mesaje:

  1. Da, poezia ta m-a facut sa realizez cat de mult de ignoram minunata patrie mama...
    atat de trist...

    RăspundețiȘtergere

Orice mesaj jignitor sau care include injurii la adresa mea , injurii asupra blogului sau altor cititori ai blogului va fi nepublicat si sters !

logoo